شیرینی لطیفه

مطبخ خانومی

شیرینی لطیفه

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شیرینی لطیفه

موادلازم:

تخم مرغ                  4عدد

شکر                       100گرم

آرد                           135گرم

بکینگ پودر                    نصف قاشق چایخوری

وانیل                        1/4قاشق چایخوری

این شیرینی درست مثل کیک اسفنجی تهیه می شه و بسیار ساده است.

طرزتهیه:

اول زرده های تخم مرغ رو ازسفیده جدا می کنیم .حواستون باشه که حتی یک قطره زرده وارد سفیده ها نشه چون موقع هم زدن سفیده  ، سفیده ها خوب فرم نمی گیره .

پره های همزن و همینطور ظرفی که سفیده رو توش می زنیم نباید چرب وخیس باشه چون در اون صورت هم سفیده فرم نمی گیره.جهت پره های همزن هم باید در یک جهت باشه و با دور تند بزنیم ونباید مرتب دور همزن رو تند و کند بکنیم.

اول سفیده ها رو با دور تند همزن می زنیم وقتی که سفیده ها شروع کرد به فرم گرفتن کرد50 گرم از شکر رو کم کم وبا قاشق اضافه می کنیم ( همزن روشنه ها وداره سفیده رو می زنه که شکر اضافه می کنیم)و اونقدر با همزن می زنیم تا سفیده فرم بگیره واگه ظرف روبرگردونیم از ظرف نریزه.ظرف سفیده رو داخل یخچال می ذاریم تا وقتی بقیه کارهامون رو انجام می دیم سفیده شل نشه واز فرم نیفته.

در ظرف جداگانه ای زرده ها رو با 50 گرم شکر باقی مونده و وانیل باهمزن می زنیم.اونقدربا همزن می زنیم تا زرده ها کرم رنگ بشن.به این ترتیب زرده ها هم فرم گرفتن.

وقتی دیگه زرده ها رو نمی زنیم که کرم رنگ شده باشن وحالت کشدار پیدا کنن.

حالا سفیده هارو به زرده اضافه می کنیم وبه صورت دورانی وبا لیسک هم می زنیم .

بعد با الک وخیلی کم مخلوط آردو بکینگ پودر رو اضافه می کنیم.وخیلی با حوصله ودورانی مایع کیک رو به هم می زنیم تا یکدست بشه.

توی قالب کاغذ پوستی می ذاریم و با قیف و ماسوره ساده و با فاصله از خمیر توی قالب می ریزیم.

قالب رو در فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.ده تا 15 دقیقه طول می کشه تا شیرینیها بپزن.

بعد از اینکه سینی رو از فر درآوردیم و شیرینیها خنک شدن کمی خامه فرم گرفته بین دوشیرینی می ذاریم و در پودر پسته می زنیم و یا با شکلات ذوب شده تزئین می کنیم.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: کیکهای تولد وشیرینی های تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 16 آذر 1395برچسب:کیکهای تولد وشیرینی های تر, | 17:44 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.